The Success DNA

Orientation on the previous year's figures and generally comparable data is not enough to gain new strategic insights. Our benchmarking is a holistic approach that begins deep within your processes, and based on comparable top reference values and subsequent process optimizing, brings you forward to a whole new area of performance categories.

The Success DNA

h+p objective in the area of comparative studies is to generate individual benchmarks. A large number of influencing factors will be taken into consideration, e.g. company size, company structures, stocked assortments, price ranges, external influences etc..

Comparing your company values to the benchmark will determine and visualise development potential. Based on the identified potential and together with our consultants, strategic objectives will be defined, that will then be brought into operation with the help of our master plans.

Products+Services

Various products for retail and industry + services

h+p Markt- und Endkundenstudien

Insgesamt herausfordernde Marktbedingungen im internationalen Modehandel werfen zurzeit drängende Analysefragen auf:

Wo ergeben sich für mich zukünftige Wachstums-/Marktpotentiale, was machen meine Wettbewerber besser und wer ist eigentlich mein Endkunde? Und wie reagiere ich auf den anhaltenden Frequenzverlust?

Sortiments-Analysen

Sortiments-Analysen

Von dem Marktvolumen über die Category Leader bis hin zu  Preislage: alle relevanten Informationen eines Sortiments.

  • Wie haben sich Stilgruppen und Marken entwickelt?
  • Welche neuen Marken sind in das Sortiment eingetreten?
  • Welche Preislagen sind in dem Sortiment relevant?

Marktsegments-Studien

Marktsegments-Studien

Ausgehend von dem Gesamtmarkt analysieren wir im Detail Ihr relevantes Marktsegment und decken Stärken und Schwächen Ihrer Marke auf.

Marktsegment

Markteintritts-Studien

Markteintritts-Studien

Den schwierigen Marktbedingungen zum Trotz bleibt der deutsche Markt für internationale Marken weiterhin relevant für einen Markteintritt. Wir analysieren Marktpotentiale und Gefahren eines Markteintritts in den deutschen Markt.

Markteintritt

Endkunden-Studien

Endkunden-Studien

So vielfältig wie die heutige Mode ist auch der Endkunde: Lernen Sie die allgemeinen Charakteristika Ihrer relevanten Zielgruppe, das Kaufverhalten und die kanalübergreifenden Customer Journeys Ihrer Endkunden kennen.

Auf Basis einer individuellen Segmentierung analysieren wir Ihre Endkunden und erstellen daraus abgeleitet Kundensegments-Profile.

  • Wie lässt sich Ihr Endkunde vor dem Kauf inspirieren?
  • Was erwartet er hauptsächlich von einem Online- bzw. Offline-Kauferlebnis?
  • Welche Marken und Sortimente kauft Ihr Endkunde schwerpunktmäßig?

Benchmarking

Based on our comprehensive data panel, we offer a wide range of products and services.

(ToDo: translate ...) Datenpanel

(ToDo: translate ...) Datenpanel

Based on our comprehensive data panel, we offer a wide range of products and services.

Apart from standardised products and those specifically agreed upon with the client, individual services are a part of our portfolio.

These services comprise the assistance with individual requests as well as the analysis of certain aspects. Our profound knowledge of the fashion sector, a unique data pool as well as a methodical approach are the prerequisites for decision-supporting results.

Get in contact

Request our newsletter.